also fuer mich hat die ganze sache nichts mit interference zu tun. seit einiger zeit gibts eine dedizierte late-hit rule (#153)
ZitatAlles anzeigenRULE 153 – LATE HIT
DEFINITION: A late hit constitutes a bodycheck to a skater who is in a
vulnerable position because he no longer has control or possession of the
puck. A late hit can be delivered to a skater who is either aware or
unaware of the impending contact.
i. A skater who is not in the immediate vicinity of an opponent in
possession or control of the puck and still delivers a late hit to that
opponent, who is aware of the impending contact, will receive a
minor penalty.
ii. A skater who delivers a late hit to an unsuspecting opponent will
receive a major and automatic game-misconduct penalty.iii. A skater who recklessly endangers a vulnerable opponent with a late
hit will be assessed a match penalty.
hier ein video, hier die regel samt erlaeuterungen.
man wollte weg von einer "time-based" betrachtungeweise, hin zu einer distanzbezogenen. rausgekommen ist "immediate vincity" = unmittelbare umgebung, die urspruenglich angedachte arm+stick distanz wurde verworfen.
irgendwie befremdlich dass das dops mit der blickrichtung argumentiert und die zeit stoppt. die zeit sollte keine rolle mehr spielen und die blickrichtung macht gill "unsuspecting".
immediate vincity ist das fuer mich nie und nimmer, da kann strong danke sagen.